.. jestli já nebudu ten nepřizpůsobivý...

Inu už se nám to zase blíží - myslím tím čas vánoční....  říkátete si, že se předbíhám? ... vždyť víte jak rychle ten čas běží.  V obchodech tyhle náznaky už klíčí dobře měsíc a aranžérky zatím nevyložily jen stromečky, protože to by bylo skutečně brzy! Obchody čekají zase na své příděly zákazníků, kteří jistě budou tvrdit, že to už je dozajista naposledy, co kupuji dárky za tolik peněz, ale divte se, když to vnoučátko má tak rozzářená očička při pohledu na plyšáka ze známých televizních pohádek a tolik po něm touží, že to babičce prostě nedá a ty tři stovky investuje!

Možná jste se podivili onomu titulu pod kterým jsem začal tenhle článek psát - ale i k tomu se hned dostaneme! Proč že se cítím jako nepřizpůsobivý? No nejspíš to bude tím, že už několik let se mně snaží někdo přesvědčit o tom, že bych si měl vydlabat dýni a nachystat si pořádnou dávku bombónů až mi u dveří zazvoní nějaká ta obludka, či hošík s maskou z filmu Vřískot, či nějaký jiný maskovaný človíček. Zaplaťpánbu, zatím se mi to nestalo a vyjma jehovistů a nějakých cikánek které se mi snažili prodat dozajista originální  Zéépter, zazvoní tak maximálně listonoška která přináší nějaký doporučený dopis.  Tak vám nevím, ale prostě nikdy mně nenapadlo že bych místo "dušiček" měl začít oslavovat Halloween. Dokonce mně ani nenapadlo že bych za doby předrevoluční měl toho našeho Ježíška vyměnit za dědu Mráze. No a teď když vidím jak se na nás opět řítí další vlna halloweenů, a ono předvánoční předkládání krásných tradic Santa Clause a jeho sobího spřežení, kterak den po Štědrém dnu zavěsí na římsu krbu velikou punčochu do které vetkne ten nejkrásněší dárek, tak si říkám jestli náhodou nejsem v něčem pozadu, nebo ten nepřizpůsobivý, když si neobjednám paletu šamotových cihel a nezačnu stavět krb, aby bylo kam věšet punčochy, ale stále budu bezostyšně trvat na tom, že prostě to malé děťátko v jesličkách je můj symbol, moje tradice a i kdyby byly všechny supermarkety vybaveny tím nejkouzelnějším Santou, či Mrazíkem a i kdyby sob se ukláněl a zval mně k nákupu svých kolegů a pána, stejně nepovolím. Ať jsem třeba nepřizpůsobivý - ale já jsem se narodil v této zemi která má své tradice a je mi smutno z toho že více nežli ty své, vystavuje na odiv tradice cizí! Věřte, že nemám nic ani proti Santa Clausovi, Noelovi a jiných představitelích vánoc, ale zdá se mi, že ti cizí jsou proti našemu Ježíškovi hodně v přesile!

A tak mi prosím vy, kteří si chcete slavit v duchu Santa Clause a jeho Merry Christmas, promiňte, když já budu všem okolo přát opět krásné Vánoce a mnoho hezkých dárků od Ježíška!

... inu jsem prostě nepřizpůsobivý.... :o)

- a co další generace,  snad nebude chodit pro dárky k Santa Clausovi.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Miroslav Nigrin | sobota 29.10.2011 8:29 | karma článku: 19,80 | přečteno: 903x
  • Další články autora

Miroslav Nigrin

Legendy a realita

23.2.2022 v 7:37 | Karma: 33,55

Miroslav Nigrin

Válka začne ve středu...

12.2.2022 v 15:07 | Karma: 40,02

Miroslav Nigrin

Plynový blázinec ...?

29.12.2021 v 15:37 | Karma: 36,69